Ga naar hoofdinhoud
Bel ons (0)23 20 72 038 Mail ons of maak een afspraak

SEA (Zoekmachine adverteren)

Wat is SEA?

SEA staat voor Search Engine Advertising (zoekmachine adverteren). Het is een online marketing-kanaal waarbij je met advertenties in de zoekmachine je doelgroep bereikt. Daarvoor betaal je per klik.

Dit artikel

In dit artikel leggen we de basis van SEA uit. Als je er nog weinig of niets van weet, raden we je aan het hele artikel te lezen. Ben je op zoek naar specifieke informatie? Gebruik dan de links hieronder om naar een paragraaf naar keuze te springen:

Hoe werkt SEA?

Het doel van SEA is bezoekers naar je website te krijgen, meestal om ze daar te laten converteren (iets kopen, zich inschrijven, iets downloaden). Dat doe je door ze advertenties te tonen wanneer ze bepaalde zoekwoorden invoeren in Google. Je betaalt per klik op een advertentie.

Een SEA-specialist gebruikt Google Ads. Het werkt met een veilingmodel: je biedt op advertentieplaatsingen bij bepaalde zoekwoorden. Iedere keer dat een zoekwoord wordt ingevoerd, kiest het Google-algoritme wiens advertenties er getoond worden. Dat hangt af van de biedingen en de kwaliteitsscore.

Het doel van een SEA-campagne is simpel: er moet meer binnenkomen dan er uitgegeven wordt. De opbrengsten van de conversies uit je campagnes moeten dus opwegen tegen de kosten die je voor de klikken betaalt.

Veelgebruikte termen en afkortingen

In de SEA-wereld hebben we nog weleens de neiging om in jargon te praten. Dat zorgt dat het voor nieuwkomers soms moeilijker klinkt dan het is. Kom je een term tegen die je niet kent? Kijk dan in deze alfabetisch gesorteerde lijst voor een korte uitleg, en voor je het weet strooi je zelf ook met begrippen als CPA, CTR en ROAS.

Begrippenlijst (klik om uit te klappen)

Advertentiegroep

Een groep van een of meer advertenties met een vergelijkbare doelgroep en gericht op vergelijkbare zoekwoorden.

Advertentietekst

De inhoud van een advertentie. Deze stel je op met als doel dat gebruikers op je advertentie klikken en converteren.

Campagne

Een verzameling advertentiegroepen. Op dit niveau stel je o.a. regiotargeting en budget in.

Conversie

Als een gebruiker een gewenste actie onderneemt na het klikken op je advertentie, heet dit een conversie. Afhankelijk van je site en doelen kan dit bijvoorbeeld zijn: een product kopen, zich inschrijven voor een maillijst, een contactverzoek doen of een app installeren.

Conversiepercentage

Het percentage van degenen die op je advertenties klikken die een conversie uitvoeren. Als van de 100 klikken bijvoorbeeld 10 bezoekers converteren, is je conversiepercentage 10%

Conversiewaarde

Wat een conversie je oplevert. Door deze waarde aan conversies mee te geven, weet je beter hoe succesvol je campagne is en kan je slimmer bieden (of dit door het algoritme laten doen).

CPA: Cost per Action

Wat een conversie je gemiddeld kost in advertentieuitgaven. Uiteraard is lager beter en wil je dat de CPA altijd lager is dan de conversiewaarde.

CPC: Cost per Click

Wat een klik op een van je advertenties je gemiddeld kost in advertentieuitgaven. Dit is meestal lager dan de CPA, want je hebt normaal gesproken meer klikken dan conversies. Niet iedere klik leidt immers tot een conversie.

CTR: Click-Through-Rate

Welk percentage van de mensen die je advertenties zien, er ook op klikken. Het wordt beïnvloed door o.a. je advertentietekst, het zoekwoord waar je je op richt, je doelgroep en de ranking van je advertentie.

Extensies

Extensies zijn elementen die extra informatie geven bij een advertentie. Denk bijvoorbeeld aan een adres, sitelinks, een reviewsctore of een telefoonnummer.

Google Ads

Het online advertentieprogramma van Google waarin het vak SEA zich grotendeels afspeelt. Heette vroeger Google Adwords.

Google Display Netwerk

Een netwerk van sites waarop je via Google Ads display-advertenties kan tonen. Dit zijn advertenties in de vorm van een banner of andere visuele uiting.

Kwaliteitsscore

Een rating van Google van de kwaliteit en relevantie van je zoekwoorden, advertenties en landingspagina’s. Deze score heeft invloed op je CPC’s en ad rankings. Meer hierover verderop op deze pagina.

Landingspagina

De pagina waar zoekers op terechtkomen als ze op je advertentie klikken. Meestal is deze zo ingericht dat de kans op conversie zo groot mogelijk is.

PPC

Een vooral in de Engelstalige wereld gebruikte term die staat voor pay-per-click. SEA en display werken beiden meestal via PPC.

Retargeting

Advertenties tonen aan gebruikers die al eerder op je site geweest zijn. Kan via het Display-netwerk of op andere manieren, zoals met Social Advertising.

ROAS: Return on Ad Spend

Dit percentage geeft weer hoeveel je advertentieuitgaven je totaal opleveren. Een ROAS van 130% betekent bijvoorbeeld dat elke 10 euro die je uitgeeft 13 euro oplevert aan conversies.

ROI: Return on Investment

Wat je terugkrijgt voor je advertentieuitgaven. Lijkt op de ROAS, maar wordt net anders berekend. Break-even betekent een ROI van 0%, maar een ROAS van 100%. De ROAS van 130% in het voorbeeld hierboven komt overeen met een ROI van 30%

Targeting

Waar, wanneer en aan wie je advertentie getoond wordt. Je past je targeting voor tekst-ads aan door je zoekwoorden, locatie of vertoningstijden aan te passen.

Uitsluitingszoekwoorden

Zoekwoorden waarvan je specifiek aangeeft dat je advertenties er niet voor getoond mogen worden.

Vertoningen/Impressies

Hoe vaak je advertentie is weergegeven. Een vertoning betekent alleen dat je advertentie wordt weergegeven – niet dat erop is geklikt.

Zoekwoord

Zoekwoorden zijn woorden of zinnen die je gebruikt om te definiëren bij welke zoekopdrachten advertenties getoond moeten worden. Meer over zoekwoorden verderop in dit artikel.

Toepassingen van SEA

SEA is vooral handig in de consideration-fase. Dat betekent dat de advertenties meestal tot doel hebben om de zoeker direct naar een conversie te leiden.

Een conversie hoeft niet per se te betekenen dat je een product of dienst koopt. Voorbeelden van andere mogelijke conversies zijn:

  • Achterlaten van een e-mailadres
  • Downloaden van een app
  • Aanmelden voor een evenement
  • Solliciteren voor een baan
  • Etc.

SEA kan dus voor verschillende soorten bedrijven ingezet worden: van webshops, tot recruitment-sites. Zolang er maar een website is waar conversies gedaan kunnen worden.

Bij Active M zetten we bijvoorbeeld SEA in voor uiteenlopende klanten. Een paar voorbeelden:

  • Voor JVH Gaming (uitbater van casino’s) en 2Contact (callcenter) gebruiken we SEA als onderdeel van onze recruitment marketing-strategie. Het doel is om sollicitanten binnen te halen voor openstaande vacatures.
  • Voor VR Gamehouse (Virtual Reality Arcade) is SEA onderdeel van de online marketing-strategie met als doel om boekingen te realiseren.
  • Voor BeefyGreen (producent groene voedselproducten) zetten we SEA in om de naamsbekendheid te vergroten.

Andere kanalen

Kanalen die de andere fases targeten helpen om meer mensen naar de consideration-fase te leiden. Denk bijvoorbeeld aan SEO, e-mailmarketing of social advertising, of zelfs traditionele marketingtactieken zoals PR of billboards in de openbare ruimte. Op deze manier vergroot je je doelgroep.

Daarnaast kan CRO (conversion rate optimisation) helpen om te zorgen dat je het maximale uit de kliks op je advertenties haalt.

Tot slot kan SEO ook een bijdrage leveren in de consideration-fase. Door organisch zichtbaar te worden met producten en diensten, bespaar je op termijn op je advertentiebudget en spreid je je risico, zoals we in de vorige paragraaf beschreven.

SEA en SEO

SEO (Search Engine Optimisation) richt zich op de organische resultaten in de zoekmachine. Dat betekent dat je aan site werkt om hoger in Google te komen. Je betaalt niet per klik.

Dat is het verschil tussen SEA en SEO.   SEA gaat over tesktadvertenties in de zoekmachine, SEO over organische resultaten. Zie hiernaast hoe dat er bijvoorbeeld uit kan zien.

Beide kanalen hebben hun eigen voor- en nadelen. Het komt erop neer dat SEO tijd kost, maar op termijn vaak een goede investering is. SEA levert juist snel resultaat op. De kosten worden echter beïnvloed door de investeringen van de concurrentie. Daarom is het riskant om alleen van dit kanaal afhankelijk te zijn.

Meestal is een combinatie van verschillende kanalen de beste strategie. Zo spreid je je risico en vullen de kanalen elkaar aan.

Zie onderstaande tabel voor een overzicht:

SEO SEA
Meer tijd nodig om resultaat te zien Direct resultaat bij inzet voldoende budget
Geen kosten per klik Betalen per klik
Veel tijd nodig voor schrijven content, technische optimalisaties etc. Relatief weinig tijd nodig na initiële setup
Resultaten zijn vaak blijvend voor langere termijn Zichtbaarheid weg als er geen advertentiebudget is
Relatief minder exact te meten Heel precies meetbaar

Display vs. tekst

We hebben het tot nu toe vooral gehad over tekst-ads in de zoekmachine. Daarnaast is het ook mogelijk om Display-advertenties in te zetten via Google Ads.

Dit zijn banner-advertenties die op een netwerk van sites worden getoond. Hiermee bedien je dus meer de Awareness-fase. De advertenties zijn namelijk niet op zoekwoorden gericht en dus minder precies getarget. Aan de andere kant vallen ze wel meer op.

Naast tekst- en displayadvertenties zijn er nog app-advertenties en video-advertenties. Deze worden in respectievelijk Android-apps en Youtube-video’s getoond.

In de rest van deze tekst zullen we het hebben over tekst-advertenties, tenzij anders aangegeven.

Zoekwoorden

Om te zorgen dat advertenties aan de juiste personen getoond worden, gebruiken we bij SEA zoekwoorden.

In de begrippenlijst zeiden we hier het volgende over:

Zoekwoorden zijn woorden of zinnen die je gebruikt om te definiëren bij welke zoekopdrachten advertenties getoond moeten worden.

Simpel gezegd kijkt Google naar de zoekwoorden die je opgegeven hebt, en vertoont het je advertenties bij zoekopdrachten die met die zoekwoorden te maken hebben.

Hierin zit echter nog wel wat ruimte voor interpretatie. Daarom zijn er 4 typen zoekwoorden die je kan gebruiken, elk met zijn eigen voor- en nadelen. De types zijn

  • Broad Match
  • Phrase Match
  • Exact Match

Deze zijn gerangschikt van breed naar specifiek. Hoe breder de targeting, voor hoe meer zoekopdrachten je advertentie zichtbaar is.

Het voordeel van brede targeting dat je kan zien voor welke zoektermen je advertenties getoond zijn. Zo krijg je dus informatie over mogelijk interessante zoekwoorden waar je zelf nog niet aan gedacht had.

Het nadeel van een brede selectie is dat er veel zoekwoorden tussen zullen zitten die weinig opleveren of zelfs volledig irrelevant zijn voor jouw producten of diensten. Dat kan ervoor zorgen dat budget verspild wordt. Je zal veel tijd kwijt zijn aan het uitsluiten van zoektermen om dit enigszins binnen de perken te houden.

Specifiekere targeting zorgt ervoor dat je meer controle hebt over voor welke zoekopdrachten je advertentie getoond wordt. Zo zorg je dat je alleen budget uitgeeft aan zoekopdrachten waar veel conversies uitkomen. De keerzijde is: hoe specifieker je target, hoe minder data over andere zoekwoorden je binnenkrijgt.

Hieronder leggen we in het kort per zoekwoordtype uit hoe het werkt.

Broad Match

De naam zegt het al, bij dit type toont Google de advertentie bij alle zoekopdrachten die enigszins met het zoekwoord te maken hebben.

Voorbeeld

Je voert ‘hondenbrokken’ in. Mogelijk wordt je advertentie ook getoond voor zoekopdrachten als ‘hondenvoer’, ‘beste hondenbrokken voor een oude hond’ en ‘dierenvoeding’, maar ook voor minder relevante termen als ‘dierenwinkel’ of ‘hondenuitlaatservice’.

Phrase Match

Bij dit type zoekwoord vul je een zinsnede in. De advertenties worden alleen getoond als de ingevulde zinsnede of een synoniem ervan (volgens Google) in de zoekopdracht voorkomt.

Voorbeeld

Je voert in ‘hondenbrokken senior’, tussen dubbele aanhalingstekens. Je advertentie wordt getoond voor zoekopdrachten zoals ‘hondenbrokken senior’, ‘hondenbrokken voor oude hond kopen’ en ‘beste hondenvoer senior’.

Exact match

Bij dit type zoekwoord worden je advertenties getoond als de zoekopdracht volgens Google overeenkomt met de betekenis van de zoekwoorden die je ingevoerd hebt.

Voorbeeld

Je voert ‘[hondenbrokken senior]’ in. Je advertentie wordt getoond voor zoekopdracht ‘hondenbrokken senior’, maar ook bijvoorbeeld voor ‘hondenbrokken oude hond’ of ‘hondenvoer senior’.

Hoe exact is ‘exact match’?

Het valt je misschien op dat je niet de mogelijkheid hebt om advertenties alleen te laten tonen bij een exacte combinatie van woorden. Bij ‘exact match’ worden, anders dan de naam doet vermoeden, ook synoniemen meegenomen.

Vroeger was dit niet zo, maar Google heeft deze optie in de loop der tijden steeds minder exact gemaakt. Volgens Google helpen ze je hiermee, maar het is waarschijnlijk niet toevallig dat advertenties daardoor vaker getoond worden en Google hier dus meer aan verdient.

Zoekwoorden uitsluiten

Je kan dus helaas niet altijd voorzien voor welke zoekopdrachten je advertentie precies getoond wordt. Daardoor heb je de kans dat je advertenties getoond worden bij irrelevante of niet goed converterende zoekwoorden.

Gelukkig kan je in Google Ads zien voor welke zoekopdrachten je advertenties zichtbaar zijn geweest. Vervolgens kan je niet relevante of niet goed converterende zoekwoorden uitsluiten. Daarmee zorg je dat je daarvoor niet meer getoond wordt.

Zo optimaliseer je je SEA-campagne en zorg je dat hij, naarmate je meer zoekwoorden uitsluit, steeds beter rendeert.

Kwaliteitsscore

Elk zoekwoord in je campagne krijgt van Google een kwaliteitsscore (Quality Score). Deze score geeft weer hoe relevant je advertentie en landingspagina zijn voor de zoekwoorden die je gekozen hebt.

Waarom is dit belangrijk? De kwaliteitsscore bepaalt samen met je biedingen of en waar je advertenties getoond worden. Een betere kwaliteitsscore betekent dus dat je minder hoeft te betalen per klik.

De kwaliteitsscore wordt door drie factoren bepaald:

  • CTR (Click-Through-Rate): het percentage zoekers dat je advertentie aanklikt na hem gezien te hebben.
  • Relevantie: hoe relevant de advertentie is voor de zoekterm.
  • Landing page experience: de relevantie en kwaliteit van de landingspagina waar je advertentie naar verwijst.

Voor elk van deze factoren kan je een score van below average, average of above average krijgen. Hoe hoger de totale score, hoe hoger de kwaliteitsscore.

Omdat de landingspagina belangrijk is, bestaat er synergie tussen CRO en SEA en SEO en SEA. Werken aan content en gebruiksvriendelijkheid verbetert namelijk de landingspagina’s en daarmee de kwaliteitsscore.

Targeting

Om te zorgen dat je advertenties zoveel mogelijk opleveren, is goede targeting belangrijk. Je wil dat je advertenties worden getoond aan je doelgroep, zodat je zoveel mogelijk conversies binnenhaalt.

We hebben het al gehad over een belangrijk instrument voor goede targeting: zoekwoorden. Daarnaast zijn er nog andere manieren om nog preciezer te targeten.

Locatie

Je kan per campagne instellen welk gebied en welke taal je wil targeten. Dat ligt voor de hand als je een lokaal bedrijf runt, en niet wil dat gebruikers die zich te ver van je vestiging bevinden je advertenties te zien krijgen.

Je kan locatietargeting echter ook op andere manieren gebruiken, ook voor een landelijk opererend bedrijf. Als je bijvoorbeeld beperkt budget hebt en een grote potentiële doelgroep, zou je kunnen kijken in welke gebieden het conversiepercentage het hoogst ligt en je hierop richten.

Tijd

Je kan instellen op welke dagen en tijden je advertenties getoond worden. Dat kan helpen om je conversieratio nog verder te vergroten. Bijvoorbeeld doordat je niet meer betaalt om advertenties midden in de nacht te tonen, of juist wel, afhankelijk van je businessmodel.

Remarketing

Je kan het rendement nog verder verhogen door remarketing in te zetten. Dat betekent dat je bezoekers die eerder op je site zijn geweest (via Google Ads of een ander kanaal) daarna Display Ads toont.

Deze gebruikers hebben al interesse getoond in je product, dus de kans dat ze iets van je kopen is groter.

Andere targetingmogelijkheden voor Google Display

Met display-advertenties heb je nog meer aanvullende mogelijkheden. We noemen ze hier kort:

  • Demografie – Targeten op leeftijd, geslacht etc.
  • Onderwerp – Hiermee oefen je invloed uit op het type sites waar je advertenties getoond worden.
  • Plaatsing – Waar op een pagina de advertenties getoond worden.
  • Lookalikes – Op basis van bestaande klantprofielen (bijvoorbeeld uit remarketing) automatisch nieuwe profielen vinden en targeten die op hen lijken.
  • Custom audiences – Een doelgroep samenstellen op basis van een website, zoekwoord of app.

SEA handmatig opzetten of automatiseren?

Tegenwoordig biedt Google steeds meer mogelijkheden om campagnes te automatiseren. Je kan zelf bepalen hoeveel je automatiseert.

De meest geautomatiseerde manier om je campagnes in te richten is het opzetten van Smart Campaigns. Deze zijn door Google bedacht om het voor kleine ondernemers zo makkelijk mogelijk te maken om zelf een campagnes op te zetten.

Het voordeel is dat het inderdaad heel makkelijk is. Je hoeft je niet bezig te houden met biedingen instellen en hoeft zelfs geen zoekwoorden te verzamelen. Je kiest een aantal thema’s, landingspagina’s en een dagbudget en je bent klaar. Google helpt je zelfs met het schrijven van de Ads.

Toch zitten er ook flinke nadelen aan. Je hebt haast geen controle over de zoekwoorden waar je op zichtbaar bent. Je moet dus maar hopen dat de zoekwoorden die Google selecteert ook geld opleveren. Je loopt het risico dat er wordt geboden op zoekwoorden waar je niet of weinig aan verdient.

Bedenk ook dat jouw doel en die van Google niet volledig overeenkomen. Jij wil zoveel mogelijk betalende bezoekers naar je site. Google wil zoveel mogelijk advertentieinkomsten genereren.

We raden dus niet aan om Smart Campaigns te gebruiken. Dat betekent niet dat je alles handmatig moet doen. Bepaalde zaken kan je goed automatiseren, terwijl je andere juist in eigen hand wil houden.

Opzetten Google Ads-campagne

De meest effectieve aanpak voor SEA is dus een combinatie van handwerk en gebruikmaken van de Google-algoritmes. Dat begint al bij de opzet van de campagne. Wij doen het als volgt:

Stap 1: zoekwoorden verzamelen

We verzamelen zoekwoorden op basis van onderzoek en overleg met de klant. Onderzoek toont aan waar je doelgroep op zoekt en waar kansen liggen. Overleg met jou zorgt dat we rekening kunnen houden met welke producten of diensten je het meest opleveren.

Stap 2: campagnestructuur opzetten

We delen de zoekwoorden vervolgens in in campagnes en advertentiegroepen. De campagnes zijn overkoepelende categorieën en de advertentiegroepen vallen daaronder.

Voor een dierenwinkel zou bijvoorbeeld een campagne ‘hondenvoer’ kunnen draaien. Daaronder vallen dan advertentiegroepen zoals ‘senior-hondenvoer’ of ‘hondenvoer anti-allergie’.

Maar het kan ook anders, want je stelt budgetten in per campagne. Dus je kan de campagnes ook indelen op basis van budget. De succesvolle termen gaan in een campagne met hoog budget, en experimenten en niche-zoekwoorden in een campagne met een lager budget.

Daarbij zorgen we dat we specifieke zoekwoorden gebruiken en irrelevante zoekwoorden uitsluiten. Daarmee zorgen we dat je advertenties alleen maar bij relevante en winstgevende zoekwoorden worden getoond.

Het is belangrijk hier vanaf het begin goed over na te denken. Er komen vaak in de loop der tijd campagnes en advertentiegroepen bij. Met een logische opzet vanaf het begin blijft het overzichtelijk.

Advertentieteksten schrijven we natuurlijk ook zelf. Met Dynamic Search Ads kunnen we verschillende teksten voor dezelfde advertentie testen, om te zien welke het beste presteert.

Stap 3: data verzamelen

Het is van tevoren niet accuraat te voorspellen hoeveel de CPC (Cost per click) per advertentiegroep zal zijn. Daarom moeten we eerst data verzamelen.

Hierbij komt automatisering kijken. We stellen in deze fase meestal een geautomatiseerde biedstrategie in op basis van ‘maximize clicks’. Dat betekent dat Google zo biedt, dat de advertenties zoveel mogelijk kliks ontvangen. Het algoritme bepaalt zelf hoeveel het daarvoor moet bieden.

De kosten blijven daarbij voorspelbaar, want we hebben bij de vorige stap maximumbudgetten ingesteld.

‘Maximize clicks’ is niet de meest winstgevende biedstrategie. Daarop schakelen we in de volgende fase over. In deze fase is het doel om inzicht te krijgen in de CPC’s en hoe deze variëren op basis van tijdstip en locatie.

Hoe lang het duurt voor we voldoende data hebben, hangt af van de zoekvolumes op de gekozen zoekwoorden. Zodra we voldoende inzichten hebben, gaan we door naar stap 4.

Stap 4: biedstrategie

Nu weten we wat kliks voor onze zoekwoorden ongeveer kosten. We kunnen op basis hiervan onze ‘echte’ biedstrategie instellen.

Waarop de biedstrategie gebaseerd is, hangt af van het doel van de campagnes en de beschikbare data. Ervanuitgaande dat het doel is om producten of diensten te verkopen en data goed gemeten wordt, zullen we meestal gebruikmaken van een doel-CPA.

CPA staat voor ‘Cost per Action’. Met een ‘action’ wordt hier een conversie bedoeld. Het komt erop neer dat we per campagne aangeven wat er uitgegeven mag worden per conversie. Dit bepalen we aan de hand van de data uit de vorige stap en hoeveel een conversie mag kosten om je winst op te leveren.

Google gaat nu automatisch zo bieden, dat zoveel mogelijk conversies binnengehaald worden, zonder meer uit te geven dan de ingestelde doel-CPA.

Naarmate de campagne langer draait, leert het algoritme bij en zal het budget steeds efficiënter uitgegeven worden.

Het is hierbij wel van cruciaal belang dat conversies goed gemeten worden en dat deze data gekoppeld is aan Google Ads! Anders heeft het algoritme niet de informatie die het nodig heeft 3om de biedstrategie te optimaliseren.

Stap 5: optimaliseren

Stap 5 is eigenlijk geen stap, maar een proces. Nu de campagne staat, is het belangrijk om deze te blijven optimaliseren. SEA is een continu doorlopend proces!

Naarmate er meer data binnenkomt, scherpen we de campagnes doorlopend aan. Onder andere door:

  • Budgetten te verschuiven;
  • Campagneteksten te optimaliseren;
  • Nieuwe zoekwoorden/advertentiegroepen toe te voegen;
  • Uitsluitingszoekwoorden toe te voegen; en
  • De locaties waar advertenties getoond worden aan te scherpen.

Op deze manier verbeteren we de campagnes continu, en zorgen we dat we snel reageren op veranderingen in de markt.

Professioneel adverteren

Gefeliciteerd! Nu je dit gelezen hebt, heb je basiskennis van SEA. Daar zal je zeker nog profijt van hebben.

Natuurlijk is dit slechts de basis. Een echt goede campagne opzetten en onderhouden is werk voor specialisten. Zij hebben de ervaring om campagnes tot in de puntjes te optimaliseren en blijven continu op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor je eigen bedrijf of werkgever? Neem contact op met Active M voor een kennismaking en eventueel een voorstel op maat!